Priser, betalmedel & leveranstider

Fria hemleveranser i skåne & 1 mil in i angränsande län! (Vid beställningar över 449 kr annars så tillkommer det 399 kr i fraktkostnad). 

Normala leveranstider*:

Nästkommande hemleveranser sker 25-27/5!

Hemleveranser sker därefter: 15-17/6.

*Vi levererar de flesta köttslag inom ca 4 v. Specifika leveranstider gäller för Sjövången Angus (lådor med färskt levereras fr o m 25/5), Kålaberga Lamm (levereras när vi har samlat in beställningar som totalt min 2 lamm), viltprodukter (enligt  tillgång) samt grilllådor (levereras fr o m 25/5). För mer detaljerad information, se beskrivningen för respektive produkt.    

*Med reservation för slutförsäljning, system- eller saldofel. 

Priserna är inklusive moms* & i kundvagnen visas det totala orderbeloppet. 

*Vi har satt en målvikt på varje låda men lådvikterna kan variera något & vi fakturerar för de levererade vikterna. 

Vi leverererar även till några utlämningsställen: 

Till Petersborgs Gårdsbutiker i Lund & i Petersborg:

Vi erbjuder 5 % rabatt vid detta leveransval. Krediteringen sker efter att hemleveransen har skett.

Till Älvängen (Göteborg):

Nästkommande leverans sker i slutet på maj. En extra fraktkostnad på 2500 kr fördelas jämnt på de ordrar som levereras vid tillfället. Minsta order: 995kr. Normalt sker 2 st leveranser/år, en i december & en i maj.

 

Obs! Återkommande kund? Glöm då inte att vi erbjuder återkommande kunder 5% rabatt*. Vid er order/leveransbekräftelse så erhåller ni på mailen en rabattkod för återkommande köp! 


*Gäller endast för återkommande kunder & erbjudandet går inte kombinera med andra erbjudanden. 

Koden måste uppges av kunden själv vid beställningstillfället.

För mer info, se: http://www.naturligtkott.se/sida/Utlottningochrabatter

 

Förmånliga betalmedel

Klarna Checkout! - Faktura, delbetalning, konto, kort & banköverföring

För Klarna:s kompletta villkor, se: https://www.klarna.com/se/villkor  

Klicka här om du ville se/skriva ut Klarnas användarvillkor Skrivare

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

 

Ångerrätt

I o m att vi hanterar färskvaror enligt kundordrar så är ångerrätten undantagen när ni handlar av oss. Dock erbjuder vi ändå våra kunder att ångra sin beställning men senast 10 dagar innan hemleveransen ska ske.

Vårt mål är att alltid få nöjda & glada kunder!  

För mer information, se Konsumentverkets riktlinjer: *http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

 

Returer

Vid en eventuellt uppkommen retursituation så ska våra kunder först ta kontakt med oss. Om ingen annan överrenskommelse har träffats tidigare så ansvarar kunden för produktens retur samt att transporten sker med bibehållen kylkedja. Köparen ansvarar även för transportens kostnader. Som säljare är vi alltid skyldiga att behandla returen och visar det sig därefter att vi bär skulden för den uppkomna situationen ska säljaren inom 14 dagar ersätta köparen för produkt- och fraktkostnader. För att få ersättningen så måste kunden alltid uppvisa kvitton för de uppkomna kostnaderna.

 

Garantier & reklamationer 

Vi garanterar dig en närproduktion utan onödiga mellanhänder & har du frågor/synpunkter kring våra produkter eller dylikt så tag kontakt med oss enligt uppgifterna nedan. Vårt mål är alltid att få en nöjd kund så det det bästa är direkt vid en uppkommen situation ta kontakt med oss via kontaktuppgifterna nedan. Om det mot all förmodan skulle uppstå en situation som vi inte kan lösa smidigt för båda parter så kan ARN hjälpa oss vidare i ärendet. Se även deras kontaktgifter nedan (under våra företagsuppgifter).

Hlm Naturligt Kött

Strandängsvägen 10

281 35 Hässleholm

Tel: 0706-17 76 68

Mail: info@naturligtkott.se

__________________________________________

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

Tel:08-508 860 00

Mail: arn@arn.se

 

Sortiment

  • Ni hittar hela vårt sortiment i toppmenyn i webshopens ovankant. Därefter så ser ni de olika produktkategorierna i vänstra marginalen. Finns det underrubriker kopplat till de olika till köttslagen så anges detta med en pil pekande mot höger. Klickar ni på den får ni upp de olika undermenyerna. Produkterna i den valda kategorin ligger sedan i mitten på sidan. Se vidare nedan för beställning.

    Vi reserverar oss mot saldo-, system- & publiceringsfel.

 

Beställning

  • Klicka på önskad produkt och ovanför köpknappen finns en valmöjlighet vad gäller önskad köpvikt, kvantitet etc. När ni har valt önska kvantitet, volym etc så trycker ni på köpknappen ni kan därefter fortsätta att välja till fler artiklar eller att slutföra köpet via kundkassan, se info nedan.

  • När ni har valt artiklarna trycker ni på rubriken: TILL KASSAN i sidans ovankant. Har ni t ex en rabattkod så fyller ni i den under rabatt-/presentkortskod & därefter trycker ni på: LÄGG TILL. Önskar ni att ta bort en artikel trycker ni på krysset till höger om produkten. Önskar ni att öka eller sänka antalet av produkten så skriver ni i det önskade antalet i rutan: antal och därefter trycker ni på den blå knappen: UPPDATERA under produktnamnet. Därefter trycker ni på: TILL KASSAN för att slutföra köpet.

  • Fyll i dina uppgifter till Klarna & de presenterar därefter tillgängliga betalmetoder samt kryssar ni i om ni vill få nyheter/erbjudanden. Olika betalalternativ är bl a: 

    Klarna Direkt, faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, banköverföring, delbetala i din egen takt och fast delbetalning.

  • Därefter så trycker ni på slutför köp. En köpbekräftelse går därefter ut till er mail.       

 

Efter lagd order så kontaktar vi er igen senast på måndagen samma v som hemleveransen sker (som sker normalt inom 4 v & vid veckoslutet). Specifika leveranstider gäller för Sjövången Angus, Kålaberga Lamm, Olinge Utegrisar i Vellinge samt viltprodukter. För mer detaljerad information, se beskrivningen för respektive produkt.  

.